De geschiedenis van Herbalife

De Geschiedenis van Herbalife

Herbalife Nutrition International is in 1980 opgericht door Mark Hughes.

De moeder van Mark was een actrice in Hollywood en net zoals nu nog steeds het geval is, was toen het perfecte maatje een criteria om als vrouw aan werk te komen in Hollywood. Echter kampte de moeder van Mark Hughes met naar Hollywood normen met overgewicht. Om dit zogezegde overgewicht weg te werken, nam de moeder van Mark medicijnen om af te vallen. Aan deze medicijnen geraakte ze op den duur verslaafd, waardoor er ernstige gezondheidsproblemen ontstonden. Aan deze gezondheidsproblemen is zij uiteindelijk jammerlijk overleden toen Mark slechts 18 jaar was.

Door dit tragisch gebeuren besloot Mark op zoek te gaan naar op een oplossing om op een gezonde manier af te slanken. Hij verdiepte zich in de Chinese kruidenleer en nam enkele bekende maaltijdvervangers onder de loep. Ondertussen werkt Mark voor bedrijven gespecialiseerd in afslankproducten. Toen deze bedrijven stopten, nam Mark de beslissing zelf een bedrijf te beginnen en een afslankprogramma op basis van maaltijd vervangers te starten.

Herbalife Nutrition was geboren!

In de beginfase van herbalife werkte Mark samen met een voedingsdeskundige van de NASA die astronautenvoeding ontwikkelde. Beide heren streefden dezelfde doelen na: Gezonde, effeiciente voeding. Na een periode van diverse onderzoeken, verdere ontwikkeling en vele testen ontstond het Herbalife programma: een gezonde en natuurlijke manier van gewichtsbeheersing. Het Herbalife product was geboren, maar er moest nog een manier gevonden worden om dit aan de man te brengen, zodat de mensen herbalife zouden kopen en gebruiken. De verpakking zag er echter toen nog niet uit zoals het er vandaag de dag uitziet. De Herbalife voeding zat verpakt in allemaal apartz zakjes.

Mark's oma leed zelf ook aan overgewicht en besloot de maaltijdvervanger en voedingssupplementen te gaan gebruiken. Ze had hier prima resultaat mee, haar vriendinnen merkten dit ook op en begonnen ook met de Herbalife producten. In al zijn enthousiasme stapte Mark in de auto, en verkocht in de eerste maand al voor $23.000 vanuit de kofferbak. Het succes en de resultaten hiervan zorgden ervoor dat heel wat Herbalife klanten ook zelf Herbalife distributeur werden en zo hielpen de Herbalife producten over de hele wereld te verdelen.

Vandaag is dit nog steeds de rode draad doorheen het Herbalife verhaal. Eigen productresultaat waaruit een distributeur voortvloeit.

Al meer dan 30 jaar bouwt Herbalife verder op de visie van oprichter en eerste lid Mark Hughes (1956-2000) om goede voeding en een ongeëvenaarde zakelijke mogelijkheid te bieden aan mensen over de hele wereld.

Lees hieronder hoe Herbalife ontstaan is.

De jaren '80
1980: Mark Hughes lanceert Herbalife in februari 1980 in Los Angeles, en begint met het herschrijven van de geschiedenis van netwerkmarketing. Mark verkoopt de eerste Herbalife producten vanuit zijn auto.

1981: De eerste Herbalife Workshop wordt gehouden in januari 1981, geleid door Mark zelf. De Herbalife huidverzorging en haarproducten worden gelanceerd.

1982: Herbalife opent een vestiging in Canada, tientallen andere landen zullen snel volgen. Het eerste computersysteem van Herbalife is aangekocht. In de tussentijd bedraagt de omzet meer dan 2 miljoen Amerikaanse dollar.

1983: Herbalife wordt geopend in Australië. Een Herbalife Magazine wordt een maandelijkse publicatie die wordt ontvangen door alle distributeurs. De Herbalifeline wordt gelanceerd.

1984: Herbalife opent zijn eerste Europese land, het Verenigd Koninkrijk. 81 Distributeurs van over de hele wereld bezoeken de eerste internationale bedrijfsschool in Toronto, Canada. Herbalife zendt eerste satellietprogramma uit via zijn eigen netwerk (HCN) en zendt eerste infomercial uit. Herbalife verhuist zijn hoofdkantoor naar 9800 S. La Cienega Blvd., Inglewood, CA.

1985: Mark Hughes getuigt vóór het congres. Ongeveer 3.000 Herbalife-supporters verzamelen zich in Washington, D.C., tijdens hoorzittingen met de Senaat over afslankproducten. De medische adviesraad van Herbalife is opgericht. Herbalife viert haar 5e verjaardag. Mark treedt op als gast op de Merv Griffin-show en praat over Herbalife. Xtra-Cal wordt gelanceerd.

1986: Herbalife wordt openbaar en handelt op de NASDAQ-beurs. De Formule 1 Voedingsshake wordt geïntroduceerd in twee smaken: De Formule 1 Voedingsshake in de smaak Chocolade en Aardbei.

1987: Herbalife zendt live uit naar Australië met simultane vertolking in twee talen. Mark Hughes deelt zijn passie voor Herbalife tijdens een aan miljoenen uitgezonden satellietuitzending.

1988: Herbalife breidt internationaal snel uit, er vinden wereldwijd vier Extravaganza's plaats, alsmede evenementen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Canada.

1989: Herbalife® wordt geopend in Mexico, Spanje en Israël. De Herbalife-trainingen evolueren, er worden optredens gedaan op het podium door President's Team-leden.

De jaren '90
1990: Herbalife opent in Frankrijk en Duitsland. Herbalife viert het 10-jarig jubileum van het bedrijf.

1991: De campagne "Mission for Nutrition / Get on Board" wordt gelanceerd, met een omzet van $ 400 miljoen in 1992. Cell Activator® wordt gelanceerd.

1992: Herbalife opent in Portugal, Tsjechië, Hongkong, Italië en Japan. Er worden 'cutting-edge' producten gelanceerd en de maandelijkse sales stijgt van 3.1 miljoen Amerikaanse dollar tot 21 miljoen Amerikaanse dollar!

1993: Herbalife opent in Nederland. Geri Cvitanovich (VS) en Carol & Alan Lorenz (U.K.) zijn de eersten die de Chairman's Club bereiken. Introductie van N-R-G Instant Thee.

1994: Herbalife opent in Venezuela, Argentinië, Dominicaanse Republiek, België, Polen, Denemarken, Zweden en de Filippijnen. Mark Hughes onthult de Herbalife Family Foundation, een liefdadigheidsinstelling die erop gericht is wereldwijd de toekomst van kinderen te verbeteren.

1995: Herbalife wordt geopend in Rusland, Taiwan, Oostenrijk, Zwitserland, Brazilië, Zuid-Afrika, Finland en Noorwegen.

1996: Herbalife wordt geopend in Griekenland en Korea. Herbalife bereikt de mijlpaal van 1 miljard en viert dit met de verhuizing van het hoofdkantoor naar Century City, Californië.

1997: Herbalife wordt geopend in Chili en Thailand. Mark onderneemt een uitgebreide wereldtournee en houdt bijeenkomsten in Nederland, Japan, Brazilië en de VS. Mark Hughes ontvangt de 'Greater Los Angeles Entrepreneur of the Year Award'.

1998: Herbalife wordt geopend in Indonesië, Lesotho, Botswana, Namibië, Turkije en Swaziland. Chairman's Class vindt plaats in Palm Springs, CA, met gastsprekers Kareem Abdul-Jabbar en de voormalige Amerikaanse president Gerald Ford. Mark Hughes opent een weeshuis in Rio de Janeiro, Brazilië, en noemt het Casa Herbalife.

Er worden 19 nieuwe producten gelanceerd tijdens de Amerikaanse Extravaganza in Orlando, Florida, tot grote vreugde van duizenden aanwezigen.


2000 en verder...
2000: Herbalife wordt geopend in Cyprus, Panama en Ierland. 21 mei - De vroegtijdige dood en tragisch verlies van de geliefde oprichter en visionair Mark Hughes, 1956-2000. Herbalife viert haar 20ste verjaardag met een verkoopkanaal van meer dan één miljoen onafhankelijke Distributeurs met een aanbod van meer dan 100 producten voor Inwendige en Uitwendige Voeding in meer dan 50 landen.

2001: Herbalife wordt geopend in Colombia, China en Kroatië. 21 mei - De eerste Mark Hughes Tribute Day, met 24 uur web (HBN) uitzending en doorlopende viering op wereldwijde evenementen.

2002: Herbalife wordt geopend in Letland, Oekraïne en Macau. Herbalife wordt overgenomen door de privéfirma's van J.H.Whitney & Co., LLC en Golden Gate Capital, Inc. en wordt als een privéentiteit gehouden.

2003: Herbalife wordt geopend in Estland, Singapore en Litouwen. Michael O. Johnson treedt toe tot Herbalife als CEO. Dr. Lou Ignarro, Nobelprijswinnaar, wordt lid van de medische adviesraad van Herbalife. David Heber, M.D., Ph.D., F.A.C.P., F.A.C.N., is benoemd tot voorzitter van de medische en wetenschappelijke adviesraden. Niteworks wordt gemanceerd in de Verenigde Staten.

2004: Herbalife wordt geopend in Bolivia. Herbalife begint met de handel op de New York Stock Exchange (NYSE).

2005: Herbalife's Zilveren Jubileum! Herbalife verbetert al meer dan 25 jaar de gezondheid en het geluk van mensen. Herbalife wordt geopend in Hongarije; China lanceert onder een nieuw bedrijfsmodel. Herbalife Family Foundation doneert aan tsunami rampenbestrijdingsprogramma's. Herbalife wordt de officiële voedingssponsor van het voetbalteam van Los Angeles Galaxy. Introductie Liftoff.

2006: Herbalife opent in Peru, Maleisië en Costa Rica. De medische adviesraad wordt omgedoopt tot Nutrition Advisory Board en verbreedt tot gerenommeerde artsen en gezondheidsexperts van over de hele wereld. Herbalife sponsort strandvolleyballers, Elaine Youngs (VS) en Miwa Asao (Japan) en triatleet Olly Freeman (Verenigd Koninkrijk). Skin-lijn wordt gelanceerd.

2007: Herbalife opent in El Salvador en Zambia. Herbalife wordt presenterende sponsor van het Los Angeles Galaxy voetbalteam en staat op de team truien; de trui wordt een wereldwijde bestseller voor 2007. Herbalife sponsort de gouden medaillewinnaar en wereldrecordhouder Karch Kiraly (VS). Herbalife sponsort de Finse nationale ijshockeyteams en staat in de team-trui. Herbalife reikt een onderzoeksbeurs uit aan de University of Mississippi, School of Pharmacy, om planten te bestuderen voor gebruik in voedingssupplementen en huidverzorgingsproducten.

2008: Herbalife wordt geopend in Roemenië, Guatemala, Honduras, Nicaragua en Ecuador. Herbalife sponsort verschillende atleten, waaronder het Chinese nationale wielerploeg, IndyCar-racer Townsend Bell, de American Youth Soccer Organization en de Hongaarse sprint-conoeist Attila Vajda. Twee klinische onderzoeken, uitgevoerd aan de UCLA en de Universiteit van Ulm, Duitsland, zijn voltooid en tonen de effectiviteit van de Amerikaanse en Europese formule 1. Herbalife hoofdkantoor verhuist naar L.A., in het centrum van Los Angeles.

2009: Herbalife opent in Vietnam en Paraguay. HFF werft geld voor natuurramp, aardbevingen, tyfonen en tsunami-hulpinspanningen in Australië, Italië, Taiwan, de Filippijnen en Indonesië. Zeven HFF Casa Herbalife-programma's worden over de hele wereld gelanceerd. Herbalife opent de Herbalife Innovation and Manufacturing (H.I.M.) -faciliteit in Zuid-Californië, waardoor de wereldwijde productontwikkeling en toeleveringsketen beter onder controle kunnen worden gehouden. Formula 1 Express maaltijdreep wordt gelanceerd in Europa.

2010: Herbalife viert dertig jaar lang het leven van mensen te veranderen. Herbalife wordt geopend op Aruba en Bulgarije. HFF werft geld voor hulpverlening bij overstromingen en aardbevingen in Mexico, Thailand, Chili en Haïti. Herbalife voegt wereldwijde sporticonen Lionel Messi en FC Barcelona toe aan een sponsorrooster van meer dan 100 internationale atleten, teams en sportevenementen. Baanbrekende ceremonie in Changsha, China voor de nieuwe plantenextractiefaciliteit van Herbalife.

2011: Herbalife wordt geopend in Georgië, Wit-Rusland, Libanon, Mongolië en Ghana. Herbalife Innovation and Manufacturing (H.I.M.) in Lake Forest, Californië, voegt onafhankelijke Member Tours toe. HFF werft geld voor acties op het gebied van aardbevingen, tsunami's, tornado's en overstromingen in Japan, de Verenigde Staten en Brazilië. Herbalife wordt de titelsponsor van de Herbalife World Football Challenge, met topvoetbalteams van over de hele wereld, waaronder door Herbalife gesponsorde teams, de LA Galaxy en FC Barcelona. Gary Small, MD, een expert op het gebied van hersengezondheid en ouder worden, treedt toe tot de Editorial Board van het Herbalife Nutrition Institute. Herbalife24, de eerste uitgebreide voedingslijn die 24 uur per dag sporters in beweging zet, wordt gelanceerd. De Herbal Aloe-productlijn, met nieuwe verpakkingen en formuleringen, wordt gelanceerd.

2012: Herbalife wordt geopend in Slovenië, Uruguay, Servië, Macedonië, Armenië, Kazachstan, Bonia, Moldavië en Trinidad en Tobago. Herbalife24®-productlijn wordt geïntroduceerd in Mexico, Brazilië en in de regio Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Herbalife wordt de titelsponsor van de Herbalife Triathlon Los Angeles. Herbalife opent zijn eerste botanische extractiefaciliteit in Changsha, China, en zorgt voor meer kwaliteitscontrole over botanische ingrediënten die worden gebruikt in Herbalife®-producten. Herbalife koopt een nieuwe productiefaciliteit in Wiston-Salem, North Carolina. Herbalife en de LA Galaxy kondigen een record aan van 10 jaar verlenging van hun sponsorovereenkomst. Herbalife Zuid-Korea wint de 2012 Most Trusted Brand Award voor het tweede jaar op rij in de categorie van de functionele gezondheidsvoedingsmiddelen. Herbalife geeft "Herbalife24Fit" -dvd's uit - een uitgebreid 24-weken durende programma dat is opgesteld om de conditie effectief te verbeteren. De regio Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) introduceert Formule 1-allergeenvrij voor mensen met gemeenschappelijke voedselallergieën.

2013: Herbalife wordt geopend in Cambodja, Kirgizië en Azerbeidzjan. Herbalife wordt de wereldwijde voedingspartner van Cristiano Ronaldo. Herbalife SKIN®-productlijn wordt geïntroduceerd in de Verenigde Staten, Puerto Rico en Canada. Herbalife wordt de officiële voedingspartner van de 2013 Guinness International Champions Cup en acht-ploegentoernooi met enkele van 's werelds beste en meest prestigieuze soccoclubs in een reeks eliminatiewedstrijden.

2014: Herbalife voegt het Vietnam National Olympic Committee toe aan een internationale selectie van meer dan 190 atleten, teams en sportevenementen van wereldklasse. Herbalife Family Foundation viert haar 20-jarig jubileum met meer dan 120 Casa Herbalife-programma's over de hele wereld. Herbalife introduceert de gouden standaard voor consumentenbescherming.

2015: Herbalife24 CR7 Drive wordt geïntroduceerd in de Verenigde Staten. Herbalife kondigt een 10-jarige verlenging aan als officiële sponsor en jersey sponsor van LA Galaxy. Herbalife viert mijlpaal: 35e verjaardag. Herbalife werkt samen met de Special Olympics World Games, gehouden in Los Angeles, om meer dan 700 atleten van over de hele wereld te ondersteunen. Herbalife werkt samen met het Amerikaanse Rode Kruis om donaties aan donoren van bloed en bloedplaatjes na de donatie te geven.


Wat zal de toekomst brengen?
De spannende mogelijkheden in de toekomst van Herbalife zijn grenzeloos! Als u meer wilt weten over de mogelijkheden om uw leven te veranderen met Herbalife dan kunt u hier klikken voor de feiten over onze toekomst!

*De Herbalife Family Foundation en de Herbalife International Family Foundation zijn aparte juridische entiteiten van Herbalife International, Inc.